Koρυφαία διάκριση για το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Eχει γίνει μέρος της ζωής μας, της καθημερινότητας και των αποδράσεων μέσα στη πόλη που έχουμε ανάγκη. Το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος κατόρθωσε να αγαπηθεί πολύ, αλλά και να δημιουργήσει μια στέρεη, ξεκάθαρη ταυτότητα μέσα σε τρία χρόνια. Καθόλου τυχαία λοιπόν η ομάδα marketing και επικοινωνίας του ΚΠΙΣΝ, διευθυντής της οποίας είναι ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης, πήρε το χρυσό βραβείο στην κατηγορία νέου brand της τελευταίας διετίας, αλλά και το μεγάλο βραβείο της βραδιάς, συγκεντρώνοντας την υψηλότερη βαθμολογία μεταξύ όλων των συμμετοχών από όλους τους κλάδους και όλες τις κατηγορίες βραβείων.

Σήμερα, τρία χρόνια μετά τον Αύγουστο του 2016 που ξεκίνησε η δοκιμαστική του λειτουργία πριν παραδοθεί στο ελληνικό δημόσιο (μοναδικός μέτοχος είναι το υπουργείο Οικονομικών) το ΚΠΙΣΝ δεν ορίζεται απλώς σαν ένα χώρος διεξαγωγής (venue) αλλά ένας παραγωγός πολιτισμού, δεν είναι μόνο μία τοποθεσία, αλλά ένας προορισμός. Η εικόνα του είναι θωρακισμένη και το προφίλ του έχει προσανατολιστεί έτσι ώστε όχι μόνο να προσελκύει το παραδοσιακό κοινό που παρακολουθεί τα καλλιτεχνικά δρώμενα αλλά ώστε να αναπτύσσει νέα ακροατήρια που μέχρι τότε ήταν αποκομμένα από τον πολιτισμό.


11 εκατομμύρια επισκέπτες
Το ΚΠΙΣΝ κατάφερε όχι μόνο να κερδίσει το στοίχημα της επισκεψιμότητας καθώς μέχρι σήμερα έχει δεχτεί πάνω από 11 εκατομμύρια επισκέψεις, αλλά όπως καταδεικνύουν έρευνες συγκεντρώνει το 93% των θετικών απόψεων του κοινού, αφήνοντας τις αρχικές επιφυλάξεις στο πλάι. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο αρχικό business plan που είχε καταρτιστεί από το ΙΣΝ πριν την παράδοση στην Ελληνική Πολιτεία, υπήρχε η πρόβλεψη για 700.000 επισκέπτες/έτος στο ΚΠΙΣΝ, στόχος που ξεπεράστηκε κατά πολύ. Επίσης, ένας στους δύο κατοίκους της Αττικής έχει επισκεφθεί το ΚΠΙΣΝ, ο μέσος όρος επισκέψεων ήδη είναι 5 φορές.
Σε αυτό συνέβαλαν ουσιαστικά τόσο ο σημαντικός αριθμός (3000 εκδηλώσεις τον χρόνο) που πραγματοποιούνται με τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, όσο και η ποιότητα των εκδηλώσεων και δράσεων που διοργανώνει το ΚΠΙΣΝ, οι περισσότερες με ελεύθερη είσοδο χάρη στη συνεχιζόμενη στήριξη από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης των επισκεπτών και η συνολική εικόνα και επικοινωνία του ΚΠΙΣΝ με το κοινό.


Η ομάδα Marketing & Επικοινωνίας

Μία μικρή ομάδα marketing και επικοινωνίας, μόλις τεσσάρων ατόμων, με επικεφαλής τον Νικόλα Γιατρομανωλάκη και με την αμέριστη στήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος κατάφερε να λανσάρει το brand του ΚΠΙΣΝ. Αναπτύχθηκε ένα αφήγημα και ύφος συμβατό με τον χαρακτήρα και τις δράσεις του ΚΠΙΣΝ, μετακινώντας το μήνυμα από κλασικά μοντέλα πολιτιστικών φορέων και οργανισμών. Αυτό αποτελούσε απόρροια της στρατηγικής για την ανάπτυξη νέων κοινών και ακροατηρίων τα οποία παραδοσιακά αποκλείονται από πολιτιστικές, εκπαιδευτικές, αθλητικές και άλλες δράσεις.
Αυτό αντικατοπτρίστηκε εξελικτικά και στην ίδια την οπτική ταυτότητα του ΚΠΙΣΝ, η οποία απέκτησε χρώμα και φρεσκάδα, αλλά, παράλληλα, κατέστη και πιο αναγνωρίσιμη μέσα από την ανάπτυξη ενός ολόκληρου οπτικού συστήματος που χρησιμοποιήθηκε για όλα τα εργαλεία επικοινωνίας. Πηγή έμπνευσης για την ταυτότητα αποτέλεσε ο χαρακτηριστικός αρχιτεκτονικός κάνναβος του κτιριακού συγκροτήματος του ΚΠΙΣΝ ο οποίος πρόσφερε ένα ευέλικτο πλαίσιο.
Με σπουδές στο Πάντειο και στο John F. Kennedy School of Government του Harvard ο επικεφαλής της ομάδας Νικόλας Γιατρομανωλάκης έχει μεγάλη εμπειρία στον ευρύτερο χώρο της επικοινωνίας και της στρατηγικής. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ήταν επικεφαλής επικοινωνίας του Alpha, της καμπάνιας του Ποταμιού που οδήγησε το κόμμα στην Ευρωβουλή λίγες εβδομάδες μετά την ίδρυσή του, και έχει εργασθεί σε επιτελικές θέσεις στη Microsoft, στο Ιδρυμα Κόκκαλης κ.α.

Πηγή: iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/ellada/brabeio-marketingk-kpisn

Comments are closed.