Ένωση Γονέων: Οι διαγνωστικές εξετάσεις PISA χωρίς παιδαγωγικό περιεχόμενο

0
328

Οι διαγνωστικές εξετάσεις τύπου PISA που αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας δεν αντιμετωπίζουν τα μαθησιακά προβλήματα και τα κενά που έχουν τα παιδιά εξαιτίας της πανδημίας καθώς στερείται παιδαγωγικού περιεχομένου αναφέρει σε ανακοίνωση της η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Καλλιθέας.

Η Ένωση Γονέων κάνοντας δυναμική παρέμβαση στην ουσιαστική επισκόπηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά αλλά και στην θεσμική της παρουσία με την ανακοίνωση της για τις διαγνωστικές εξετάσεις, επισημαίνει ότι το υπουργείο αγνόησε την Εκπαιδευτική Κοινότητα καθως δεν έχει έρθει σε διάλογο με Εκπαιδευτικούς, Μαθητές και Γονείς.

Πιο συγκεκριμένα η ανακοίνωση αναφέρει:

Τη Τετάρτη 18 Μαΐου 2022 το Υπουργείο Παιδείας έχει προγραμματίσει να πραγματοποιηθούν εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα τύπου PISA σε 300 δημοτικά και 300 γυμνάσια της χώρας. Η υπουργική απόφαση προβλέπει πανελλαδικού χαρακτήρα εξέταση, με συμμετοχή παιδιών της 6ης δημοτικού και 3ης γυμνασίου, χωρίς κανένα παιδαγωγικό περιεχόμενο.

Δεν έχει στόχο την αντιμετώπιση των μαθησιακών προβλημάτων και των κενών πού έχουν τα παιδιά μας εξαιτίας της πανδημίας, αντίθετα προσπαθεί να κατατάξει τα σχολεία με βάση δείκτες απόδοσης των μαθητών. Στο δήμο Καλλιθέας οι εξετάσεις έχουν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν σε δύο σχολικές μονάδες, το 26ο Δημοτικό και το 13ο Γυμνάσιο.

Το Υπουργείο Παιδείας προχωράει σε αξιολόγηση των σχολικών μονάδων μέσω των διαγνωστικών εξετάσεων των μαθητών ενώ αδιαφορεί για τις πραγματικές ανάγκες τους.

Αγνοεί την εκπαιδευτική κοινότητα και δεν έχει έρθει σε διάλογο με εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας που εξεδόθη για τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα τύπου PISA αποκαλύπτετε και η πραγματική πρόθεση του.

Αναφέρει ότι, η ελληνική PISA συμπληρώνει τη δέσμη μεταρρυθμίσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων των τελευταίων τριών ετών ως προς τη συνεχή και ολοκληρωμένη ανατροφοδότηση και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας σε όλες τις πτυχές, ως επιστέγασμα της φιλοσοφίας ότι κανένα σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί χωρίς πρώτα να αξιολογηθεί.

Επιμελώς όμως ξεχνάει να αναφέρει ότι, για να βελτιωθεί και να λειτουργήσει ένα σύστημα οφείλει πρώτα να το χρηματοδοτήσει σωστά. Τα δύο προηγούμενα χρόνια της πανδημίας τα σχολεία της χώρας υπολειτούργησαν, τα παιδιά διδάχτηκαν μέσω τηλεκπαίδευσης την ύλη, αφήνοντας τους τεράστια εκπαιδευτικά κενά.

Αυτή τη στιγμή το Υπουργείο Παιδείας χρησιμοποιεί τα παιδιά ως μέσο αξιολόγησης των ίδιων και των καθηγητών χωρίς πρώτα να «αυτοαξιολογηθεί» το ίδιο.

Comments are closed.