ΤΑΙΠΕΔ – Περ. Αττικής: «Πράσινο» για ενιαίο ποδηλατόδρομο & πεζόδρομο από Καλλιθέα έως Βούλα

Ξεκινούν οι διαδικασίες για την κατασκευή του ενιαίου δικτύου ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου στην Αττική Ριβιέρα από την Καλλιθέα έως και τη Βούλα, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης 

Το «πράσινο» φως για την έναρξη των διαδικασιών δημοπράτησης και ακολούθως υλοποίησης ενός εμβληματικού έργου για το παραλιακό μέτωπο της Αττικής, της κατασκευής ενός ενιαίου ποδηλατοδρόμου-πεζοδρόμου από την Καλλιθέα έως τη Βούλα, δόθηκε σήμερα μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης συνεργασίας από τον Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη και τον Εντεταλμένο Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, Π. Σταμπουλίδη.

Το έργο το οποίο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση καθώς είναι ήδη ενταγμένο στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με προϋπολογισμό 24.7 εκ.ευρώ, θα δημοπρατηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και θα κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Αττικής. 

Στην υπογραφή της Σύμβασης η οποία πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Περιφέρειας παραβρέθηκαν επίσης ο Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Αλ. Καλογερόπουλος, η Διευθύντρια Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Περιφέρειας Μ. Μίσκα και στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ.  

Ειδικότερα το  αντικείμενο του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα –  Αστικός Περίπατος» αφορά το πρώτο κομμάτι της Αθηναϊκής Ριβιέρας και ειδικότερα την ενοποίηση της αστικής ακτογραμμής του Νομού Αττικής, μέσω ενός ενιαίου δικτύου πεζοδρόμου-ποδηλατοδρόμου-που εκτείνεται από τον Δήμο Καλλιθέας έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, διασχίζοντας έξι Δήμους (Καλλιθέας, Π. Φαλήρου, Αλίμου, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης). Το εκτιμώμενο συνολικό μήκος είναι 13,5 χιλιόμετρα.

Στόχος του Έργου, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του 2025, είναι η δημιουργία ενός αναβαθμισμένου ελεύθερου δημόσιου χώρου, που αποδίδεται στους πεζούς και τους ποδηλάτες όλου του λεκανοπεδίου της Αττικής.

Η παρέμβαση στοχεύει στη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος μέσω της αναβάθμισης της ποιότητας του αστικού χώρου και της προσέλκυσης νέων λειτουργιών οικονομικών δραστηριοτήτων, έχοντας ταυτόχρονα θετικό αντίκτυπο στο φυσικό περιβάλλον των αστικών κέντρων, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας που θα οδηγήσει σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης, σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης επισήμανε τα εξής:

«Σήμερα είναι μία πολύ σημαντική μέρα για την Αττική μας. Με τον Εντεταλμένο Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Π. Σταμπουλίδη υπογράψαμε ένα Σύμφωνο Συνεργασίας με το οποίο μπαίνουν οι βάσεις για την υλοποίηση ενός εμβληματικού έργου στη Ριβιέρα της Αττικής, αυτό της κατασκευής ενός ενιαίου δικτύου πεζοδρόμου-ποδηλατοδρόμου, το οποίο θα εκτείνεται από το ΣΕΦ μέχρι τη Βουλιαγμένη. 

Ένα έργο το οποίο θα δημοπρατήσει το ΤΑΙΠΕΔ με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Αττικής και με τη συμβολή και του Υπ. Ενέργειας και Περιβάλλοντος, των οικείων Δήμων αλλά και της ΕΤΑΔ, θα συμβάλλει στην περαιτέρω αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της Αττικής μας. Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον κύριο Σταμπουλίδη για τη σημερινή υπογραφή της σύμβασης η οποία είναι αποτέλεσμα μίας εργώδους προσπάθειας και εποικοδομητικής συνεργασίας μεταξύ των άξιων στελεχών της Περιφέρειας και του ΤΑΙΠΕΔ…». 

Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, δήλωσε: 

«Με τη σύμβαση που υπογράφουμε σήμερα με την Περιφέρεια Αττικής, βάζουμε τα θεμέλια για την υλοποίηση ενός εμβληματικού έργου ανάπλασης για το παραλιακό μέτωπο της Αττικής. Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, αναλαμβάνει, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τους Δήμους της περιοχής και την ΕΤΑΔ, να φέρει εις πέρας όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ωριμάσει και να δημοπρατηθεί απρόσκοπτα ο ενιαίος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος που θα διασχίζει το μεγαλύτερο μέρος της Αθηναϊκής Ριβιέρας, από την Καλλιθέα έως τη Βούλα. Πρόκειται για έργο που εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», το οποίο θα αναβαθμίσει αισθητά την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών και θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, προάγοντας τη βιώσιμη κινητικότητα».

Comments are closed.