Σαν να μην πέρασε μια μέρα;

0
120

Γιώργος Αντωνακάκης  

Που έβλεπες το μωρό σου να μπουσουλάει, να περπατάει, να λέει τις πρώτες του λέξεις και τώρα… να πηγαίνει σχολείο.

Που το παιδί σου άφηνε το Δημοτικό για να πάει στο Γυμνάσιο. Νέα κατάσταση, νέο σχολείο, νέα προβλήματα. Εφηβεία…

Μετά, το Λύκειο… Φουλ τα φροντιστήρια! «Τι θα κάνεις στη ζωή σου;». Αγχος… και η μόνιμη κουβέντα «Ανοιξε κάνα βιβλίο»!

Σχολικά είδη, βιβλία, εξωσχολικές δραστηριότητες. Μήπως να κόψουμε κάτι φέτος;

Θέλουμε η σχολική αίθουσα που μπαίνουν για πρώτη φορά τα παιδιά μας να είναι τόσο όμορφη και ασφαλής με το παιδικό δωμάτιο που με τόσο κόπο και λαχτάρα φτιάξαμε. Κι αυτό που αντικρίζουμε, πολλές φορές, είναι ένα κλουβί container…

Αλήθεια, κάποια στιγμή το σχολείο θα δώσει όλα τα εφόδια που πρέπει να πάρει ένας μαθητής;

Ολα αυτά που δικαιούνται τα παιδιά μας, όμως κάθε χρόνο εμείς πληρώνουμε γι’ αυτά;

Ελπίδα μαζί με άγχος και πολλά ερωτήματα… έντονα και αντικρουόμενα συναισθήματα.

Δεν έχουμε όμως όλοι τα ίδια προβλήματα!

Μας λένε για τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται. Μας λένε να κάνουμε υπομονή.

Ομως, οι λίγοι, οι καπιταλιστές, συνεχίζουν να κερδίζουν, «βρέξει – χιονίσει». Στην κρίση, στην πανδημία, στον πόλεμο και τις συνέπειές του, στην ακρίβεια.

Η πολιτική όλων των κυβερνήσεων είναι άδικη γιατί είναι ταξική

Οι δαπάνες για την Παιδεία έχουν μειωθεί κατά 1,8 δισ. ευρώ στα τελευταία 11 χρόνια.

Οι γονείς δίνουν από την τσέπη τους 1,2 δισ. ευρώ τον χρόνο στην ιδιωτική Εκπαίδευση.

Το 30% των σχολικών κτιρίων είναι 50ετίας.

70% είναι η περικοπή των κρατικών κονδυλίων για τη σχολική στέγη.

Είναι ψεκασμένη και η κυβέρνηση; Δεν υπάρχει πανδημία;

 

Τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για το άνοιγμα των σχολείων αποδεικνύουν ότι δεν είναι διατεθειμένη να υλοποιήσει ούτε τα πιο στοιχειώδη μέτρα προστασίας της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών, αφού δεν προβλέπει ούτε καν δωρεάν τεστ. Με γενικές συστάσεις και επίκληση στην ατομική ευθύνη όμως δεν επιλύονται τα προβλήματα του συνωστισμού στις αίθουσες, δεν λύνεται η μείωση του προσωπικού καθαριότητας.

Μορφωτική φτώχεια ή σύγχρονο δωρεάν σχολείο για όλους;

Χρόνια τώρα, κάθε κυβέρνηση μας φλομώνει στα ψέματα και μας λέει ότι το σχολείο αναβαθμίζεται, ότι δήθεν γίνεται σύγχρονο. Την αλήθεια την ξέρουμε γιατί τη ζούμε.

Πόσο σύγχρονο είναι το σχολείο που διαχωρίζει και βάζει ταμπέλες σε μικρά παιδιά αντί να τα βοηθήσει για να προκόψουν όλα; Πόσο σύγχρονο είναι το σχολείο που ψάχνει να βρει πόρους γιατί το κράτος δεν του δίνει τα αναγκαία χρήματα; Πόσο σύγχρονο είναι το σχολείο να βάζει εισιτήριο στις απογευματινές δραστηριότητες;

Το κράτος διώχνει την ευθύνη του για να στηρίζει όλα τα σχολεία και όλα τα παιδιά και τη φορτώνεισε γονείς και εκπαιδευτικούς.

Το λογικό και αυτονόητο είναι:

  • Ενα σχολείο για όλα τα παιδιά που όλα θα μαθαίνουν τα ίδια σύγχρονα γράμματα της εποχής μας και όχι να αποκλείονται παιδιά από τη μόρφωση.
  • Ενα σχολείο που η λειτουργία του θα είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους και θα στηρίζεται από αυτό και όχι να «αξιολογείται» για το αν ανάγκασε τους γονείς να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
  • Να καλυφτούν εδώ και τώρα όλα τα μορφωτικά κενά που δημιουργήθηκαν μέσα στην πανδημία. Να εντοπιστούν, να αντιμετωπιστούν με περισσότερους εκπαιδευτικούς, με φροντιστηριακά τμήματα δωρεάν και όχι κάθε οικογένεια να τρέχει για να τα καλύψει, όπως μπορεί και όσο μπορεί…

Αν δεν θες να σου μαυρίζουν τη ζωή.

Αλλαξέ την!

Τίποτα από αυτά που δικαιούμαστε εμείς και τα παιδιά μας δεν είναι πολυτέλεια.

Γιατί η επιστημονική γνώση που υπάρχει πρέπει να γίνει κτήμα όλων και όχι λίγων.

Γιατί πλούτος υπάρχει. Τον δημιουργούμε εμείς. Ομως τον χαίρονται λίγοι.

Και αφού υπάρχουν πλούτος και γνώση, πρέπει να αλλάξουμε ρότα για να τα χαρούμε εμείς.

Τον γερασμένο δρόμο του σχολείου για λίγους κι εκλεκτούς τον ξέρουμε. Καιρός να περπατήσουμε τον δρόμο του σύγχρονου σχολείου για όλους.

Little kids schoolchildren pupils students running hurrying to the school building for classes lessons from to the school bus. Welcome back to school. The new academic semester year start

Να απαιτήσουμε σήμερα:

  • 15 μαθητές ανά τάξη, μέτρα αραίωσης των σχολικών τάξεων.
  • Αμεση κάλυψη όλων των κενών με διορισμούς εκπαιδευτικών, καμιά διδακτική ώρα χαμένη.
  • Αμεση έναρξη φροντιστηριακών τμημάτων για να αντιμετωπιστούν οι μορφωτικές επιπτώσεις της πανδημίας.
  • Μόνιμο προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία.
  • Να λειτουργήσουν όλες οι δομές Ειδικής Αγωγής που είναι αναγκαίες.
  • Σχολικό γεύμα για όλους τους μαθητές.
  • Κατάργηση του ΦΠΑ σε όλα τα σχολικά είδη.
  • Να καταργηθούν εδώ και τώρα η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων.

Υπάρχει άλλος δρόμος και φωτίζεται ήδη από αυτά που ζεις.

Πρέπει να ξεμπερδεύουμε με την κοινωνία της εκμετάλλευσης των πολλών και της κερδοφορίας των λίγων. Καμία αναμονή για δήθεν σωτήρες.

Πηγή ”’Ρ” 

Comments are closed.