Οι Εμποροεπαγγελματίες στο «μάτι του κυκλώνα» της ενεργειακής κρίσης

0
70

Ενόψει του  δύσκολου χειμώνα που αναμένουμε,  το αυξανόμενο κόστος λόγω  της ενεργειακής κρίσης δυσκολεύει το σύνολο της κοινωνίας. Νοικοκυριά και επιχειρήσεις κινδυνεύουν να περάσουν, “βαρύ” χειμώνα, χωρίς τα ανάλογα μέτρα προστασίας και θα βρεθούν σε κατάσταση ενεργειακής φτώχειας, δηλαδή σε αδυναμία πρόσβασης σε βασικές υπηρεσίες ενέργειας για επαρκή θέρμανση, φωτισμό κ.λπ.

γράφει ο  Ανδρέας Αναστόπουλος 

Αν και είμαστε προ των πυλών του χειμώνα η Ε.Ε.  και η πολιτεία έχουν  καθυστερήσει σημαντικά σε αναγκαίες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της ενεργειακής ακρίβειας. 

Ο πληθωρισμός συνεχίζει να κινείται ανοδικά,  και το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών μειώνεται . Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε ότι έφτασε στο 12% τον Σεπτέμβριο, από 11,4% τον Αύγουστο. Τα νοικοκυριά περιορίζουν τις δαπάνες και τα σχέδια για αγορές, καθώς περιμένουν ότι η οικονομική τους κατάσταση θα χειροτερέψει τους επόμενους μήνες. Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που έκανε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, το 83.2% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει μειώσει την αγορά καταναλωτικών προϊόντων. Αυτό σημαίνει υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών και όπως είναι επόμενο, αυτή η εξέλιξη επηρεάζει αρνητικά και το επιχειρείν.

Οι πιέσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις γίνονται πλέον ασφυκτικές, καθώς η αύξηση του ενεργειακού κόστους σε συνδυασμό με τον περιορισμό της ζήτησης, δημιουργούν τεράστια προβλήματα ρευστότητας. Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με  τις χειρότερες κρίσεις στη μεταπολεμική ιστορία και είναι σίγουρο ότι θα οδηγηθούμε  σε απώλεια θέσεων εργασίας.

Σε αυτό το περιβάλλον οι Έλληνες παραγωγοί, οι έμποροι, οι μεγάλες αλλά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, θα κληθούν, για ακόμα μία φορά τα τελευταία χρόνια, να σηκώσουν στους ώμους τους ένα βαρύτατο φορτίο, καθώς θα αντιμετωπίσουν τις συνέπειες και αυτής της κρίσης .

Διαχρονικά  η μικρομεσαία επιχείρηση (κυρίως αυτή)  επηρεάζει όλη την οικονομική δραστηριότητα των τοπικών κοινωνιών αλλά και της χώρας . Οι Ελληνικές επιχειρήσεις έφτασαν στα όριά τους, τα προηγούμενα χρόνια με την επέλαση της οικονομικής και υγειονομικής κρίσης. Από την άλλη όμως έδειξαν ότι μπορούν να αντέξουν ακόμα και στις πιο δύσκολες συγκυρίες, διότι η υγεία τους στηρίζεται κατά μεγάλο ποσοστό στην αμεσότητα και την ιδιαίτερη, πολλές φορές προσωπική σχέση που «χτίζουν» με τον καταναλωτή

Η μικρομεσαία επιχείρηση ως μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας, είναι βασικός πυλώνας της Ελληνικής οικονομίας και βάζει πάντα πλάτη στα δύσκολα!  Όταν  όμως επικρατούν έκτακτες συνθήκες, όπως αυτές που βιώνει σήμερα όλη η κοινωνία, είναι η ώρα που πρέπει να βάλουμε πλάτη όλοι.  Ειδικότερα όμως πρέπει να βοηθήσουν, οι  μεγάλες αλυσίδες των σούπερ-μάρκετ που την κατά την διάρκεια της υγειονομικής  κρίσης είδαν του τζίρους τους και τα κέρδη τους να εκτοξεύονται. Η συγκράτηση των τιμών κυρίως σε προϊόντα που δεν πρέπει να λείπουν από κανένα νοικοκυριό είναι αναγκαία .

Υπάρχει επίσης άμεση ανάγκη για πρόσθετες και γενναίες παρεμβάσεις, από την πλευρά της πολιτείας όπως η μείωση του Ειδικού Φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, μείωση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης από το 13% στο 6% , θέσπιση πλαφόν στη λιανική τιμή της ενέργειας, καθώς και η ρύθμιση του συνόλου των οφειλών, με θέσπιση 120 δόσεων.

*ο Ανδρέας Αναστόπουλος είναι πρόεδρος του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Καλλιθέας

Comments are closed.