Καραντινο-αποδράσεις έστω και του μυαλού…. στα χωριά της Ορεινής Ναυπακτίας

0
679

Αφήνοντας πίσω τη μαγική καστροπολιτεία της Ναυπάκτου στην οποία ταξιδέψαμε την προηγούμενη φορά, κατευθυνόμαστε προς το χωριό Κάτω Δάφνη και συνεχίζουμε ευθεία για Λιμνίστα, Τερψιθέα, Ελατού και την πανέμορφη Άνω Χώρα. Περίπου δέκα χιλιόμετρα μετά τη Ναύπακτο φθάνουμε στο Ευπάλιο το χωριό από όπου ξεκινάει ουσιαστικά η ανάβασή μας. Ανηφορικός δρόμος με αρκετές στροφές. Προσπερνώντας τη διασταύρωση για Ποτιδάνεια, τη γέφυρα του Μόρνου και τη διασταύρωση για Λιδορίκι, φτάνουμε στην όμορφη Λιμνίστα και έπειτα στην Τερψιθέα με τις ωραίες εκκλησιές και τα τρεχούμενα νερά.

Ελατού

Ανεβαίνοντας πιο ψηλά, το τοπίο αλλάζει και αρχίζουν να εμφανίζονται τα πρώτα έλατα. Σιγά -σιγά ξεπροβάλλει η Ελατού, η οποία είναι από τα παλαιότερα χωριά της ορεινής Ναυπακτίας στα 1694 μ. υψόμετρο. Το σκηνικό είναι μοναδικό με τα παλαιά πετρόχτιστα σπίτια της και τις κόκκινες κεραμοσκεπές. Ιδανική για όσους επιθυμούν ήσυχη διαμονή και ονειρεύονται ρομαντικούς περιπάτους.

Άνω Χώρα

Σε ύψος 1100 μέτρων απλώνεται η Άνω Χώρα μέσα σε μια πανέμορφη δασωμένη ελατοπλαγιά. Θα μπορούσε κάποιος να τη χαρακτηρίσει και ως “Μικρή Ελβετία” της Ελλάδας. Παλαιότερα ονομαζόταν Μεγάλη Λομποτίνα και ήταν το μεγαλύτεροχωριό των Κραβάρων. Εξ ου και η ονομασία των κατοίκων της περιοχής ως “κραβαρίτες”. Στην πλατεία της στέκει μεγαλόπρεπος ο ναός της ΑγίαςΠαρασκευής με τα δυο του καμπαναριά. Εντυπωσιακό και μουσειακό πλέον είδος, τολεωφορείο της γραμμής που έως τα τέλη του 1980 εκτελούσε το δρομολόγιο από τη Ναύπακτο για τα χωριά των Κραβάρων. Και τι δεν έχει μεταφέρει μέσα σε όλα αυτάτα χρόνια, ετοιμόγεννες γυναίκες, πεσκέσια, καλάθια με καλούδια , ζώα που ταέβαζαν  από πάνω στη σχάρα προσεκτικά δεμένα  μέσα σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και σε δρόμους χωμάτινους που καμία σχέση δεν έχουν με τους σημερινούς. Ένα παλιό πανέμορφο Mercedes που φέρει το παιχνιδιάρικο όνομα “καρνάβαλος”. Αξίζει επίσης μια επίσκεψη στο “Στέκι του Καζαντζίδη”, έναν χώρο όμορφα διαμορφωμένο που είναι γεμάτος φωτογραφίες και αναμνήσεις του μεγάλου μας καλλιτέχνη. Τέλος, εξαιρετικοί ξενώνες, παραδοσιακά ταβερνάκια και εστιατόρια, είναι έτοιμα να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες. Όμορφη διαδρομή μέσα από ελατοδάση είναι από Άνω Χώρα προς Κρυονέρια και Περδικόβρυση.

Διασχίζοντας την Άνω Χώρα και στρίβοντας αριστερά βρίσκεται το χωριό Αμπελακιώτισσα. Για τους λάτρεις του θρησκευτικού τουρισμού μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το ομώνυμο μοναστήρι που έχει να διηγηθεί την δική του ιστορία για την εικόνα που φιλοξενεί. Λόγω των πλούσιων κειμηλίων του έχει χαρακτηριστεί ως “Ιερά Κιβωτός της Ναυπακτίας”. Πολύ γνωστό επίσης είναι και το μονοπάτι του Κάκαβου ή “μονοπάτι του Ηρακλή” γιατί όπως αναφέρεται στη μυθολογία αυτό χρησιμοποίησε ο Ηρακλής για να πάει από την Πελοπόννησο στην πόλη Πλευρώνα της Αιτωλίας. Συνδέει τα χωριά Άνω Χώρα και Αμπελακιώτισσα μέσα από πανέμορφη χαράδρα που διατρέχει ο ποταμός Κάκαβος. Ο Πλάτανος είναι ένα ιστορικό κεφαλοχώρι όπου η ηπειρωτική αρχιτεκτονική των σπιτιών και ο παραδοσιακός χαρακτήρας του το κάνουν να ξεχωρίζει. Από τις ωραιότερες πλατείες της περιοχής με τον τεράστιο πλάτανο να σκεπάζει τα παραδοσιακά καφενεία και τα ταβερνάκια της. Εκεί μπορεί ο επισκέπτης να θαυμάσει το λαογραφικό μουσείο και την κεντρική εκκλησία του Αγίου Νικολάου με το μεγαλόπρεπο δίδυμο καμπαναριό. Αφήνοντας πίσω τον Πλάτανο μπορεί ο επισκέπτης να κατευθυνθεί προς το φράγμα, την τεχνητή λίμνη του Εύηνου. Νεοχώρι, Αράχοβα, Περδικόβρυση και Κλεπά προσφέρουν μαγευτική θέα στην Ευηνολίμνη. Το μονότοξο γιοφύρι της Αρτοτίβας η “Καμάρα”στεφανώνει τις όχθες του Εύηνου. Ιδανικός ποταμός για τους αρχάριους στο ράφτινγκ. Αρκετές εταιρείες δραστηριοποιούνται σε οργανωμένες καταβάσεις με φουσκωτές βάρκες ή καγιάκ, καταλήγοντας στη γέφυρα του Μπανιά.

Το μυαλό και η σκέψη μας, ας ταξιδέψει νοητά σε όμορφα μέρη ώσπου να μπορέσουμε πάλι να κάνουμε τις αποδράσεις με ασφάλεια και υγεία.

Πηγές: Hotelsline-Έθνος Θοδωρής Αθανασιάδης—travel ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ—travelstyle.gr

Για τον Πολιτιστικό Σύλλογο Πέζο:

Πέννυ Κούτρα

Επιμέλεια:

Ντάβαρης Παναγιώτης

Comments are closed.