Η «κραυγή» του συλλόγου εκπαιδευτικών ΠΕ Καλλιθέας-Μοσχάτου: «Ακούει κανείς;»!
Επιστολή με αποδέκτες το υπουργείο Παιδείας, τον ΕΟΔΥαλλά και τον Δήμο Καλλιθέας, έστειλε ο σύλλογος εκπαιδευτικών ΠΕ Καλλιθέας – Μοσχάτου «Αριστοτέλης-Έλλη Αλεξίου».
Με θέμα τη ραγδαία αύξηση κρουσμάτων στο Πρότυπο Εθνικό Νηπιοτροφείο αλλά και σε σχολικές Μονάδες όπου φοιτούν μαθητές από το ΠΕΝ, οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναρωτιούνται γιατί δεν έγιναν τεστ μετά την εμφάνιση των πρώτων κρουσμάτων, γιατί δεν ενημερώθηκαν άμεσα όλες οι σχολικές μονάδες καθώς και γιατί δεν κινητοποιήθηκαν άμεσα ο ΕΟΔΥ και ο Δήμος Καλλιθέας.
Στην ανακοίνωση ακόμη κάνουν λόγο για κυβερνητική αδιαφορία αλλά και για αποτυχία των κυβερνητικών πρωτοκόλλων με την παντελή έλλειψη ουσιαστικών μέτρων.
Τέλος ζητούν την άμεση λήψη μέτρων καθώς και την υιοθέτηση από την κυβέρνηση οι διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος πριν είναι αργά, ενώ καθιστούν υπεύθυνους τόσο την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας όσο και την κυβέρνηση για κάθε δυσμενή εξέλιξη.
Η Ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Καλλιθέας – Μοσχάτου “Αριστοτέλης – Έλλη Αλεξίου“
Η εμφάνιση μεγάλου αριθμού κρουσμάτων κορωνοϊού σε εργαζόμενους και παιδιά στο Πρότυπο Εθνικό Νηπιοτροφείο αλλά και σε σχολικές Μονάδες όπου φοιτούν μαθητές και αδέλφια μαθητών από το ΠΕΝ, προκαλεί την έντονη ανησυχία γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Τα κρούσματα πλέον ξεπερνούν τα 60.
Τα ερωτηματικά είναι αδυσώπητα:
Γιατί δεν έγινε άμεση διενέργεια τεστ μετά την εμφάνιση των πρώτων κρουσμάτων;
Γιατί δεν ενημερώθηκαν άμεσα όλες οι Σχολικές Μονάδες στις οποίες φοιτούν παιδιά που σχετίζονται με το ΠΕΝ;
Γιατί όταν εμφανίστηκαν τα πρώτα κρούσματα σε παρακείμενες Σχολικές Μονάδες, δεν υπήρξε άμεση κινητοποίηση του ΕΟΔΥ και του Δήμου;
Τα γεγονότα προχώρησαν εκθετικά, όπως άλλωστε ήταν βέβαιο ότι θα γίνει, αφού δεν υπήρξαν μέτρα πρό-ληψης της διασποράς.
Στην Καλλιθέα, αυτή τη στιγμή, έχουν παρουσιαστεί κρούσματα σε 11 από τις 46 Σχολικές Μονάδες (24%), ενώ πανελλαδικά το αντίστοιχο ποσοστό είναι 3% και στην Αττική είναι περίπου 8%.
Η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων σε Σχολικές Μονάδες της Καλλιθέας αποδεικνύει την τεράστια κυβερνητική αδιαφορία και ανευθυνότητα, την πλήρη αποτυχία των κυβερνητικών πρωτοκόλλων, την παντελή έλλειψη ουσιαστικών μέτρων.
Από την πρώτη μέρα του Σεπτεμβρίου του 2020 οι εκπαιδευτικοί και ο Σύλλογός μας, το εκπαιδευτικό κίνημα και οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες κρούουμε τον κώδωνα κινδύνου στο ΥΠΑΙΘ, την κυβέρνηση και τους Δήμους και επισημαίνουμε διαρκώς τρόπους για το πώς μπορεί να είναι τα σχολεία ασφαλή και ανοιχτά.
Με παρεμβάσεις στα ΜΜΕ, με ανακοινώσεις, με κινητοποιήσεις, με ενημερώσεις γονέων, με έγγραφα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες έχουμε δηλώσει και απαιτήσει με κάθε τρόπο ότι για να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες με όρους προστασίας και υγειονομικής ασφάλειας για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, πρέπει να παρθούν μέτρα για την αραίωση των τμημάτων, μέτρα για την πρόληψη της διασποράς, μέτρα για την πρωτοβάθμια αντιμετώπιση και μέτρα για την καθαριότητα και την υγιεινή των σχολείων.
• Ολιγομελή τμήματα – Αραίωση των μαθητών. Να αξιοποιηθεί άμεσα κάθε διαθέσιμος χώρος στα σχολεία. Να διατεθεί κάθε διαθέσιμος κατάλληλος χώρος από το δημόσιο και την τοπική αυτοδιοίκηση. Σπάσιμο των τμημάτων στα Ολοήμερα. Λύσεις υπάρχουν αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση.
• Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας.
• Δωρεάν Υγειονομικό υλικό (μάσκες, αντισηπτικά, θερμόμετρα), διαγνωστικά τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές. Να δοθεί άμεσα έκτακτη επιχορήγηση από το κράτος που θα διατεθεί αποκλειστικά για της ανάγκες της πανδημίας.
• Μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ για εκπαιδευτικούς και μαθητές, με ευθύνη του κράτους και να μη φορτώνεται αυτή η διαδικασία στις πλάτες των γονέων και των εκπαιδευτικών.
• Όταν διαπιστώνεται κρούσμα να γίνονται δωρεάν διαγνωστικά τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες, από κλιμάκια του ΕΟΔΥ που θα πηγαίνουν στο Σχολείο/Νηπιαγωγείο.
• Κάθε μαθητής που αποχωρεί από τη σχολική μονάδα με συμπτώματα που εμπίπτουν στη συμπτωματολογία COVID-19 να έχει δωρεάν συνταγογραφημένη επίσκεψη στον θεράποντα γιατρό και δωρεάν συνταγογραφημένη δυνατότητα για διαγνωστικό τεστ.
• Υγειονομική κάλυψη των σχολείων με σχολικούς νοσηλευτές και ΕΚΑΒ σε κάθε Δήμο. Άμεση δημιουργία Σχολιατρικών υπηρεσιών.
• Άμεση ενίσχυση του Δημόσιου συστήματος υγείας με βάση τις θέσεις του υγειονομικού κινήματος (αύξηση ΜΕΘ/ΜΑΘ, προσλήψεις, δωρεάν μαζικά τεστ κ.λπ.) και επίταξη, όπου χρειάζεται, μονάδων ιδιωτικού συμφέροντος.
Είχαμε επισημάνει ότι τα πρωτόκολλα του ΥΠΑΙΘ για τα Σχολεία, δεν έχουν καμία αναφορά στους Δήμους. Είχαμε επισημάνει την ανάγκη να υπάρξει ειδική χρηματοδότηση. Να συσταθούν Σχολιατρικές υπηρεσίες. Είχαμε επισημάνει την ανάγκη να πηγαίνει άμεσα κλιμάκιο του ΕΟΔΥ σε κάθε σχολική μονάδα που παρουσιάζεται κρούσμα, αντί να τρέχουν οι εκπαιδευτικοί να ψάχνουν για τεστ και πολλές φορές να τα πληρώνουν από την τσέπη τους. Είχαμε επισημάνει το γεγονός ότι πρέπει να γίνονται τεστ σε μαθητές. Είχαμε επισημάνει την ανάγκη δειγματοληπτικών τεστ ακόμα κι εκεί που δεν υπάρχουν κρούσματα…
Ακούει κανείς;
Αντί αυτών, το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση αγνόησαν επιδεικτικά τα αιτήματα και την κραυγή αγωνίας της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ο Δήμος έχει μερίδιο της ευθύνης γιατί όφειλε να καταγγείλει την κυβερνητική απραξία και ανευθυνότητα, να συστήσει υπηρεσία ενημέρωσης των δημοτών, να μεγιστοποιήσει την συνεργασία με τις σχολικές μονάδες και να διευκολύνει τη διενέργεια μαζικών, δωρεάν τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ μάς έλεγαν ότι η τάξη είναι κλειστή ομάδα που δεν μεταδίδει… χωρίς να παρουσιάσουν ποτέ τα ερευνητικά δεδομένα πάνω στα οποία στήριζαν αυτή την άποψη.
Μετά μας έλεγαν ότι οι μάσκες είναι το καλύτερο μέσο προστασίας.
Μετά μας είπαν ότι φταίει η κινητικότητα των γονέων.
Μετά μας μίλησαν για ανοιχτά παράθυρα και δεύτερες πόρτες και τα σχολεία λειτούργησαν, όπως πριν κλείσουν.
Μετά μας είπαν ότι οι εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν λιγότερο από όλους τους άλλους επαγγελματίες.
Τώρα μας λένε ότι τα παιδιά αποτελούν φορείς του covid-19 και ότι η λειτουργία των σχολείων επιβαρύνει τα επιδημιολογικά δεδομένα. Μόνο που δεν λένε ούτε λέξη για τους όρους λειτουργίας των σχολείων.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν όψεις του δόγματος της ατομικής ευθύνης που με θράσος αξιοποιεί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ για να δείχνει με το δάχτυλο την κοινωνία, τους νέους, τους εκπαιδευτικούς την ίδια στιγμή που το μόνο που κάνουν είναι να λένε ότι όλα βαίνουν καλώς, να μας γεμίζουν ψεύδη και να μας παραπλανούν. Μιλούν για ατομική ευθύνη για να κρύψουν την κυβερνητική ανευθυνότητα, την εγκατάλειψη του δημόσιου συστήματος υγείας, τη λειτουργία των χώρων εργασίας χωρίς μέτρα ασφάλειας, τον συνωστισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το μόνο «υγειονομικό» μέτρο που πήρε η κυβέρνηση της τρίτης πιο αστυνομοκρατούμενης χώρας στην ευρωπαϊκή ήπειρο, ήταν τα 30 εκατομμύρια για πρόσληψη αστυνομικών στα…κλειστά Πανεπιστήμια!
Η προαποφασισμένη πολιτική του ακορντεόν (άνοιξε – κλείσε), που συνοδεύεται από κάθε φορά ανάλογα επικοινωνιακά ψεύδη, είναι απαράδεκτη και εγκληματική για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εγκληματική παιδαγωγικά, εκπαιδευτικά, ψυχολογικά και μορφωτικά.
Και την ίδια ώρα σαν αδίστακτοι εκτελεστές νομοθετούν την αλλαγή του εξεταστικού συστήματος και την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου που είναι 6 μήνες εκτός σχολείου.
Την ίδια ώρα που η κοινωνία αβοήθητη αντιμετωπίζει την πανδημία, αυτοί με τον μεγαλύτερο κυνισμό νομοθετούν σωρεία αντιεκπαιδευτικών μέτρων, επιχειρούν να επιβάλουν την αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση της σχολικής μονάδα, με καθοδηγητικό άξονα τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε., καθώς και τις διαπιστώσεις της έκθεσης Πισσαρίδη… ΑΙΣΧΟΣ!
Να υιοθετηθούν ΤΩΡΑ, πριν να είναι πολύ αργά, οι διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος. Αλλιώς η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αναλαμβάνουν ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ.
Πρέπει ΤΩΡΑ να αραιώσουν τα τμήματα ακόμη κι αν χρειαστεί κάποια μορφή εκ περιτροπής λειτουργίας (αφού δεν έκαναν τίποτα για επιπλέον αίθουσες).
Πρέπει ΤΩΡΑ να πηγαίνει κλιμάκιο του ΕΟΔΥ σε κάθε σχολείο που παρουσιάζεται κρούσμα για να γίνονται τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Πρέπει ΤΩΡΑ να γίνουν δειγματοληπτικά τεστ σε σχολεία που δεν υπάρχουν κρούσματα για να προληφθεί η επιπλέον διασπορά.
Να προταχθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών και του προσωπικού σχολείων και νηπιαγωγείων, ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία τους σε συνθήκες πανδημίας.
Να συσταθεί άμεσα Σχολιατρική υπηρεσία στο Δήμο.
Να αξιοποιηθεί με πρωτοβουλία του Δήμου πιο ενεργά το ιατρείο covid Καλλιθέας ώστε να μπορούν άμεσα να κάνουν το τεστ όσοι εμπλέκονται σε χώρους με κρούσματα στο Δήμο μας, χωρίς γραφειοκρατικά κωλύματα».
Να αξιοποιηθεί με πρωτοβουλία του Δήμου πιο ενεργά το ιατρείο covid Καλλιθέας ώστε να μπορούν άμεσα να κάνουν το τεστ όσοι εμπλέκονται σε χώρους με κρούσματα στο Δήμο μας, χωρίς γραφειοκρατικά κωλύματα».