Δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση: Νέος κύκλος αντιπαράθεσης Εκπαιδευτικών – Γονέων και Δ. Καλλιθέας

0
485

Νέος κύκλος αντιπαραθέσεων φαίνεται να ανοίγει μεταξύ Δήμου Καλλιθέας και Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. σε ότι αφορά την υλοποίηση της υποχρεωτικής δίχρονης εκπαίδευσης την οποία θα πρέπει η διοίκηση του Δήμου υποχρεωτικά πλέον να εφαρμόσει από την νέα σχολική χρονιά.

Ο Δήμος Καλλιθέας στην προσπάθεια του να ανταποκριθεί στις “δεσμεύσεις” του απέναντι στο υπουργείο Παιδείας και την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και κάτω από την πίεση του χρόνου λόγω και της συνεχιζόμενης απεργίας των μηχανικών προχώρησε στη «δέσμευση» αιθουσών από άλλά σχολικά συγκροτήματα με αποτέλεσμα να υπάρξουν αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς.

Αναλυτικότερα η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. 

Έχουν περάσει πάνω από 3 χρόνια από την ψήφιση του ν. 4521/2018, όπου στο άρθρο 33 όριζε ότι από το σχολικό έτος 2020 – 2021 η δίχρονη προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση πρέπει να είναι υποχρεωτική σε όλη τη χώρα. Πρέπει εδώ να επισημάνουμε ότι παρά την σπουδαιότητα της νομοθετικής ρύθμισης, δεν υπήρξε η πραγματική βούληση των κυβερνήσεων για την εφαρμογή της, αφού όλη η διαδικασία δεν χρηματοδοτήθηκε με τα αναγκαία κονδύλια, ούτε συνοδεύτηκε από τις απαραίτητες δεσμευτικές ρήτρες που θα καθιστούσαν δυνατή την εφαρμογή της. Υπάρχουν μεγάλες ευθύνες από την πλευρά της πολιτείας, που «πέταξε» την υπόθεση της δίχρονης προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης στους Δήμους, χωρίς μάλιστα, να ορίσει τις προδιαγραφές, τις υποδομές, τους όρους και τις προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες για τα παιδιά της νηπιακής ηλικίας.

3 χρόνια μετά ο Δήμος Καλλιθέας είναι ένας από τους 5 Δήμους της χώρας που δεν έχει εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση. 

Ο Σύλλογός μας όλα τα τελευταία χρόνια έχει προσπαθήσει  με όλες του τις δυνάμεις, για την εφαρμογή της 2χρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης. 

Σε αυτά τα πλαίσια διατυπώσαμε τις απόψεις και τις προτάσεις μας, καταθέσαμε υπομνήματαενημερώσαμε τις τοπικές κοινότητες, πραγματοποιήσαμε εκδηλώσεις, παραστάσεις στα Δημοτικά Συμβούλια, κινητοποιήσεις. Υποδείξαμε συγκεκριμένους χώρους στους οποίους μπορούν και πρέπει να τοποθετηθούν αίθουσες και να χτιστούν σύγχρονα κτίρια. Από τη σχολική χρονιά 2015 – 2016 με έγγραφα και υπομνήματα απευθύνεται στη Δημοτική Αρχή για τα προβλήματα της προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Ζητάει τη δημιουργία νέων τμημάτων και τη φοίτηση όλων των παιδιών προσχολικής ηλικίας 4 έως 6 ετών στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. 

Βρισκόμαστε πλέον στο σημείο μηδέν. 

Ήδη το περασμένο καλοκαίρι, εκπαιδευτικοί και γονείς δώσαμε μάχη για να παραδοθούν 8 αίθουσες που ήταν προγραμματισμένες για χρήση από την προσχολική Αγωγή.

Η κατάσταση έχει διαμορφωθεί ως εξής για την επόμενη σχολική χρονιά 2021 – 2022

Υπάρχουν 41 αίθουσες προς χρήση της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Έχουν εγγραφεί 1.108 νήπια/προνήπια και υπολογίζουμε ότι με τις εκπρόθεσμες εγγραφές θα ξεπεράσουμε τα 1.150 νήπια/προνήπια. (Σημειώνουμε εδώ, ότι το ΥΠΑΙΘ έχει τεράστια πολιτική ευθύνη γιατί πραγματοποίησε τις εγγραφές 2 μήνες νωρίτερα, ενώ τα σχολεία ήταν κλειστά και ενώ οι γονείς δεν μπορούσαν να ενημερωθούν πλήρως… Και όλα αυτά για επικοινωνιακούς λόγους, ώστε να κομπάζει ότι όλα «πάνε περίφημα»).

Άρα θα χρειαστούν άλλες 10 – 11 αίθουσες για να φοιτήσουν όλα τα παιδιά από τον Σεπτέμβρη.

3 χρόνια μετά, ο Δήμος Καλλιθέας, μέσα στο Πάσχα, μας ανακοινώνει ότι δεν θα είναι έτοιμες όλες οι αίθουσες τον Σεπτέμβριο… λόγω απεργίας των μηχανικών.

Και αφού γνώριζαν την ύπαρξη απεργίας από τον Δεκέμβριο, γιατί ανακοίνωσαν το Πάσχα ότι δεν «προλαβαίνουν» να ετοιμάσουν τις αίθουσες; Η ανακοίνωση αυτή, μέσα στο Πάσχα, ήταν πολιτικά και τακτικά στοχευμένη από τον Δήμο Καλλιθέαςέτσι ώστε να προκαταλάβει για τις fast track διαδικασίες που ετοιμάζει και να αποτρέψει τυχόν αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, γονείς και άλλους μαζικούς φορείς.

Οι πολιτικές ευθύνες του Δήμου είναι τεράστιες. Πλήρης υποβάθμιση της Προσχολικής Αγωγής. Ελλιπής σχεδιασμός. Κανένα δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα. 

Μήπως 3 χρόνια και 4 μήνες δεν ήταν αρκετός χρόνος, για να φτιαχτούν οι αίθουσες που χρειάζονται τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας;

Μήπως δεν ενημερώθηκε ο Δήμος για τις ανάγκες που υπάρχουν; Μόνο από την πλευρά του Συλλόγου μας έχουν κατατεθεί διαρκώς αιτήματα και έχουν πραγματοποιηθεί παραστάσεις, εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις:

043/25.02.2016 «Ίδρυση Νηπιαγωγείου στην Καλλιθέα».

055/18.03.2016 «Χρήση χώρων για τις ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Προσχολικής Αγωγής».

068/04.04.2018 «ΔΗΛΩΣΗ –ΥΠΟΜΝΗΜΑ για την καθολική εφαρμογή της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στα Νηπιαγωγεία της περιοχής μας».

144/20.11.2018 «2οΥΠΟΜΝΗΜΑ».

062/22.04.2019 «Παράσταση στο Δημοτικό Συμβούλιο».

075/04.06.2019 «3ο ΥΠΟΜΝΗΜΑ»

106/21.10.2019 «Αίτημα προς τη Δημοτική Αρχή για τα ζητήματα της Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης».

128/ 04.12.2019 « Φάκελος ΥΠΟΜΝΗΜΑ για την αναγκαιότητα εφαρμογής της Προσχολικής Αγωγής»

10.12.2019 «Εκδήλωση – Παράσταση για την Προσχολική Αγωγή». Ο Δήμαρχος παρά το γεγονός ότι το γνώριζε από 28.11.2019, απουσίαζε.

095/08.06.2020 «Άμεση λειτουργία όλων των αιθουσών που υπάρχουν – Εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής Αγωγής».

099/17.06.2020 «Κινητοποίηση στον Δήμο Καλλιθέας, στις 22 Ιουνίου». Για μια ακόμη φορά ο Δήμαρχος έλαμψε δια της απουσίας του.

146/02.11.2020 «Αίτημα συνάντησης με τον Δήμο Καλλιθέας». Στη συνάντηση λάβαμε τη διαβεβαίωση ότι οι αίθουσες της προσχολικής θα είναι έτοιμες τον Ιούνιο.

05.05.2021 «Νέα διαδικτυακή Συνάντηση με τον Δήμο Καλλιθέας».

Είναι φανερό ότι υπήρχε και ο χρόνος και η ενημέρωση. 

Αυτό που δεν υπήρχε και δεν υπάρχει από τον Δήμο Καλλιθέας είναι η πολιτική βούληση.

Είναι φανερό ότι δεν αρκούν οι μεμονωμένες προσπάθειες, όσο φιλότιμες κι αν είναι. Χρειάζεται άμεσα μια πολιτική προτεραιοποίησης του ζητήματος της Προσχολικής Αγωγής. Εμείς από την πλευρά μας θεωρούμε την πλήρη εφαρμογή της προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ζήτημα μέγιστης προτεραιότητας.

Ο Δήμος έχει την ευθύνη και οφείλει να δώσει άμεσα λύσεις, όχι λύσεις πρόχειρες, όχι λύσεις υποβάθμισης, όχι λύσεις ανάγκης, αλλά λύσεις μόνιμες και με όρους αξιοπρέπειας, με σύγχρονους όρους και όχι όρους υποβάθμισης, όπως αρμόζει  στη δομή της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Και όταν λέμε σύγχρονους όρους, εννοούμε την πλήρη κάλυψη των εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών λειτουργιών, την άνετη, ασφαλή και υγιή ύπαρξη των νηπίων στο χώρο του Νηπιαγωγείου, την εγγραφή των νηπίων στα πλαίσια της γειτονιάς τους, χωρίς να περιφέρονται από τη μια άκρη της πόλης στην άλλη.

Δεν αποτελούν ορθή λύση οι χρήσεις σχολικών αιθουσών, μέσα στην περίοδο της πανδημίας και με βάση τις ανάγκες των σχολείων, όπως επίσης δεν πρέπει να αποτελούν μόνιμη λύση οι προκατασκευασμένες αίθουσες των 36 m2. Η ίδια η ζωή μας έχει δείξει ότι στην Καλλιθέα υπάρχουν προκάτ που έχουν μείνει εδώ και 25 χρόνια…

Θεωρούμε ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα Δημοτικοί χώροι (Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα), να ενοικιαστούν χώροι, καθώς επίσης και   να χτιστούν αίθουσες νηπιαγωγείων σε οικόπεδα του Δήμου (Φυτώριο Δήμου), προκειμένου να στεγαστούν αξιοπρεπώς τα προνήπια και νήπια. Στο υπόμνημα που υποβάλαμε τον Δεκέμβριο του 2019 έχουμε αναφέρει πλήθος προτάσεων για οικόπεδα και χώρους. Αντίστοιχες προτάσεις έχουν υποβάλει Σύλλογοι Γονέων, η Ένωση Γονέων και Δημοτικές παρατάξεις. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΚΟΡΟΪΔΙΑ.

Τον Σεπτέμβρη πρέπει όλα τα νήπια και τα προνήπια να φοιτούν στα δημόσια νηπιαγωγεία!

Ταυτόχρονα χρειάζεται να καλυφθούν και όλες οι αιτήσεις των δημοτών για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Σε κάθε περίπτωση, απαιτούμε από τον Δήμο να έλθει στο ύψος των περιστάσεων και να παρουσιάσει:

1. Αναλυτική ενημέρωση για την κατάσταση που υπάρχει και τις ενέργειες που έχουν γίνει.

2. Τον χρόνο έναρξης των εργασιών που έχουν προγραμματιστεί και τη διάρκειά τους.

3. Δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για το σχολικό έτος 2020 -2021.

Οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές λιτότητας και περικοπών αλλά και η συνολική πολιτική υποβάθμισης του δημόσιου νηπιαγωγείου οδήγησαν στη δραματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται εδώ και δεκαετίες η προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο Δήμο Καλλιθέας. 

4. Να θέσει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να υπάρξει, εκτός του άμεσου σχεδιασμού, 5ετής σχεδιασμός για τη συνολική λύση του κτιριακού προβλήματος στην Καλλιθέα, τόσο για την προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση, όσο και συνολικά για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με χτίσιμο νηπιαγωγείων, με δέσμευση οικοπέδων, με απομάκρυνση των προκάτ αιθουσών.

Ας αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους.

Δηλώνουμε από την πλευρά μας ότι θα κινηθούμε και το επόμενο διάστημα σταθερά στην κατεύθυνση αγωνιστικής διεκδίκησης όλων των απαραίτητων μέτρων για να υλοποιηθεί ο θεσμός της δίχρονης σε όλη τη χώρα και στο Δήμο Καλλιθέας, με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες.

Comments are closed.