Απροστάτευτα τα σχολεία ξανά στην πανδημία…
Κάθε μέρα και ένα νέο ρεκόρ κρουσμάτων COVID-19 σπάει στα σχολεία. Η κατάσταση μέσα στις σχολικές αίθουσες διαμορφώνεται εξαιρετικά κρίσιμη και σοβαρή τόσο για τους μαθητές και τις μαθήτριες, όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Βαδίζοντας προς τον …βαρύ χειμώνα, που τα παράθυρα κλείνουν, που τα διαλείμματα συχνά δεν γίνονται στα προαύλια λόγω βροχής ή κρύου, που οι υπόλοιπες ιώσεις δίνουν και παίρνουν, καταλαβαίνουμε όλοι ότι οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες.
Η συζήτηση δίνει και παίρνει. «Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας»,λέει η κυβέρνηση και η Ν. Κεραμέως, γνωστή στη διαστρέβλωση της πραγματικότητας, μιλά για ελάχιστα τμήματα που κλείνουν από COVID, ξεχνώντας βέβαια να πει ότι στα σχολεία ισχύει πια το πρωτόκολλο υπερμετάδοσης του ιού, που προβλέπει το κλείσιμο τμήματος «μόνο αν αρρωστήσει το 50%+1»!
Η αλήθεια βρίσκεται πολύ μακριά απ’ αυτά. Η κυβέρνηση έχει εξολοκλήρου πάνω της την ευθύνη για την εγκληματική πολιτική που έχει επιλέξει να ακολουθεί στον χώρο της Παιδείας:
- Για την επιλογή της για τρίτη συνεχόμενη σχολική χρονιά να μην παίρνει ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών – εκπαιδευτικών.
- Για την επιλογή της να στοχοποιεί τους γονείς για το αν εμβολιάζουν ή όχι τα παιδιά τους, τη στιγμή που δεν έχει γίνει ούτε μισή επίσημη ενημέρωση μέσα στα σχολεία για τον αναγκαίο εμβολιασμό στην ιδιαίτερη κατηγορία των εφήβων.
- Για την προκλητική επιλογή της εν μέσω πανδημίας να εξαγγείλει συγχωνεύσεις σε πάνω από 1.000 τμήματα στα σχολεία όλης της χώρας. 700.000 μαθητές και μαθήτριες φοιτούν σε τμήματα 21 έως 30 μαθητών, χιλιάδες στοιβαγμένοι σε αίθουσες – κλουβιά, σε κοντέινερ, χωρίς παράθυρα, μέχρι και ταβάνια πέφτουν το ένα μετά το άλλο στη Θεσσαλονίκη, στην Αττική, και θα συνεχίσουν να πέφτουν όσο τα κτίρια παραμένουν 50ετίας, όσο η χρηματοδότηση για τη σχολική στέγη παραμένει περικομμένη κατά 70% την τελευταία δεκαετία, με τους μαθητές να βγαίνουν διάλειμμα σε στενούς διαδρόμους, σε λίγα τετραγωνικά μέτρα αυλές.
- Για την επιλογή της να συνεχίσει ακάθεκτη την αντιεκπαιδευτική της πολιτική και τη φετινή χρονιά. Κάθε μέρα γίνονται δεκάδες καταγγελίες σχολείων ότι έχουν ακόμα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, ότι χάνονται δεκάδες χιλιάδες διδακτικές ώρες από τον Σεπτέμβρη μέχρι σήμερα. Νοέμβρη μήνα συναντάμε κενά ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Ούτε λόγος φυσικά για τις απαραίτητες επιπλέον προσλήψεις προκειμένου να «σπάσουν» και όχι να συγχωνευτούν τμήματα, να μπορεί να γίνει ενισχυτική διδασκαλία, να μπορεί να συνεχίσει την εκπαιδευτική διαδικασία ο μαθητής που μπαίνει καραντίνα μέρες και βδομάδες.
- Να επιμένει να βάλει φέτος για πρώτη φορά σε εφαρμογή την Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο, με εκατοντάδες θέματα ανά μάθημα. Πρακτικά οι μαθητές με συσσωρευμένα κενά δύο χρόνων webex έχουν γυρίσει στο σχολείο για όσο γυρνάνε πριν κολλήσουν και οι ίδιοι ή οι εκπαιδευτικοί ή οι γονείς τους, και τρέχουν να «βγάλουν» θέματα εξετάσεων, αντί να βοηθηθούν με κατάλληλη και μελετημένη προσαρμογή της ύλης, με ενισχυτική διδασκαλία. Καμία σκέψη δεν έχει το υπουργείο Παιδείας να πάρει πίσω το άδικο και σκληρό σύστημα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ώστε να αφήσει για μία ακόμα φορά χιλιάδες παιδιά λαϊκών οικογενειών εκτός πανεπιστημίων.
Να δυναμώσει η οργανωμένη διεκδίκηση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας!
Πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα εδώ και τώρα, να ασκηθεί πίεση σε κυβέρνηση, υπουργείο Παιδείας, Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Περιφέρειες και δήμους.
Οι Σύλλογοι Γονέων, που πολλοί κάνουν αυτήν την περίοδο τις εκλογές τους, τα μαθητικά συμβούλια που εκλέχτηκαν και οι νέες Συντονιστικές Επιτροπές μαθητών που δημιουργούνται, με την ελπιδοφόρα και ιδιαίτερα μαζική πρώτη συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας στις 7/11, οι Σύλλογοι Διδασκόντων που αντιστέκονται στην αντιδραστική αξιολόγηση – υποβάθμιση των σχολικών μονάδων, μπορούν να πάρουν από κοινού την υπόθεση στα χέρια τους. Για να εξειδικευτούν τα πλαίσια πάλης και τα αιτήματα ακόμα και ανά σχολείο. Να καταγραφούν και να αποκαλυφθούν τα συγκεκριμένα κενά σε καθαρίστριες, εκπαιδευτικούς, τα ιδιαίτερα προβλήματα με πολυπληθή τμήματα. Για να γίνει πράξη η αναγκαία ενημερωτική δράση μέσα στα σχολεία για τον εμβολιασμό, να πραγματοποιείται άμεση ιχνηλάτηση, ελεγχόμενα, μαζικά και δωρεάν τεστ έξω και μέσα στα σχολεία. Για να προχωρήσει η αραίωση των μαθητών, αξιοποιώντας και άλλες αίθουσες που υπάρχουν στα σχολεία,
Γιωργος Αντωνακακης πηγη «Ρ»