Black Friday 2020: Ο εκφυλισμός της και η ανισότητα της αγοράς επιβάλουν την ανάγκη αναβολή της

0
389

Σε εννέα ημέρες από σήμερα (27 Νοεμβρίου) οι καταναλωτές θα υποδεχθούν την Black Friday, που όπως την ξέρουμε από την εφαρμογή της στις αγορές του εξωτερικού, δεν έχει καμμία απολύτως σχέση με την δική μας αγορά. Δεν ξέρω αν ως καταναλωτές είμαστε αγοραστικά ευάλωτοι και «βολευόμαστε» με την τιμολογική «αυταπάτη» των αριθμών που αναγράφονται στα προϊόντα, αλλά αυτό που ξέρω είναι ότι στους περισσότερους υπάρχει η ίδια διαπίστωση, πως οι τιμές είναι ίδιες και το ποσοστό της έκπτωσης κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα σε σχέση με τις τιμές πριν αυτές «μαυρίσουν» για χάρη κάποιας καταναλωτικής Παρασκευής.

Τα καταναλωτικά επίπεδα την συγκεκριμένη Black Friday είναι ξεκάθαρο πως δεν θα ευνοήσουν τους μικρομεσαίους επαγγελματίες να αναπνεύσουν οικονομικά καθώς με κλεισμένα τα μαγαζιά τους και μη διαθέτοντας, η συντριπτική τους πλειοψηφία, e-shop, η Black θα γίνει πιο black και οι μόνες επιχειρήσεις που θα ευνοηθούν θα είναι οι πολυεθνικές.

Στο συγκεκριμένο σημείο έχει ενδιαφέρον να διαβάσει κανείς τα όσα δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφερόμενος στις πολυεθνικές είπε πως «Η Βlack Friday στη χώρα μας δεν λειτουργεί σωστά, όπως στο εξωτερικό. Εδώ, κατάφεραν οι μεγάλες πολυεθνικές να την εκφυλίσουν τελείως». Τι καλλίτερη ομολογία για το πως ενεργούν την συγκεκριμένη περίοδο οι μεγαλοεταιρίες που την Black Friday την μεταλλάσουν σε Black Week και ως καταναλωτές φυσικά ανταποκρινόμαστε,  χωρίς όμως να έχουμε συγκρίνει τιμές πριν και μετά. Άλλωστε τα μεγάλα τραστ της καταναλωτικής αγοράς εκπτώσεις κάνουν όλο τον χρόνο μέσα από τις ειδικές προσφορές που μας «λυκνίζονται» μπρος στα μάτια μας προσπαθώντας να «ερεθίσουν» το χέρι μας να ανοίξει το πορτοφόλι ή να χρησιμοποιήσουμε την κάρτα.

Χωρίς άλλο η Black Friday είναι ένα καταναλωτικό τρικ που μας παρασύρει γλυκά και μας αρέσει να ανταποκρινόμαστε, αλλά την συγκεκριμένη περίοδο δεν είναι ισότιμη απέναντι στο σύνολο της αγοράς. Είναι δίχως άλλο απαίτηση να σεβαστούμε και τις επιχειρήσεις της γειτονιάς μας και της πόλης μας και να ενώσουμε την φωνή μας με τους εμπόρους που ζητούν για φέτος να μην ισχύσει η Black Friday.

Άλλωστε η ειλικρινής άποψη του κ. Φιλιππίδη που επίσης ανέφερε πως «…με τον τρόπο που λειτουργεί στην Ελλάδα η Black Friday, θα ήταν προτιμότερο να καταργηθεί...», περιγράφει μια πραγματικότητα που ο ίδιος ως επικεφαλής ενός τόσο μεγάλου εμπορικού συλλόγου κάτι παραπάνω θα ξέρει.

Η αναβολή της λοιπόν θα πρέπει δίχως άλλο να είναι μονόδρομος για την δύσκολη αυτή περίοδο που διανύουμε. Ελπίζουμε οι αρμόδιοι κυβερνητικοί φορείς να πράξουν τα δέοντα, αν και τώρα τελευταία δεν είναι και πολύ στο φόρτε τους.

Comments are closed.