ΚΑΤΑΚΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ … ΠέΖΟ

0
205

Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι αντιμετωπίζουν δυσκολίες με θέματα που επιβαρύνουν τη ψυχική τους υγεία. Ωστόσο, οι περισσότεροι ενώ καταλαβαίνουν ότι υπάρχει κάποιο θέμα, δεν μπορούν να το αποκρυπτογραφήσουν, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται στην αντιμετώπισή του. Καλούμενος ο καθένας να αντιμετωπίσει την καθημερινότητά του, είναι πολύ εύκολο να νιώσει ένα ή περισσότερα δυσάρεστα συναισθήματα, όπως φόβο, άγχος, θυμό ,στενοχώρια ή και θλίψη που πολλές φορές πυροδοτούνται από ένα πρόσφατο ή από το παρελθόν γεγονός-ερέθισμαπου συνεχίζει να «δουλεύει» στο υποσυνείδητο.

Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα είναι η αναγνώριση και η αποδοχή του θέματος. Έτσι, δεν θα χρειάζεται κάποιος να παλεύει με τον εαυτό του, ενώ θα εστιάσει στο να βρει λύσεις για μία καλύτερη καθημερινότητα. Άλλωστε κάθε πρόβλημα συνοδεύεται με τη λύση του. Κάντε μία συζήτηση με τον εαυτό σας και σκεφτείτε πώς θα θέλατε να δραστηριοποιηθείτε.

Επιλέξτε να κάνετε ένα χόμπυ, να μάθετε μία τέχνη, ζωγραφική, χορό ή ότι άλλο σας ευχαριστεί. Αυτό θα βοηθήσει στη καλύτερη έκφραση των συναισθημάτων σας και θα μειώσει αρκετά τα επίπεδα του στρες.

Επιλέξτε μία βόλτα στη θάλασσα και πάρτε βαθιές εισπνοές θαλασσινού αέρα. Η θάλασσα είναι θεραπεία για το σώμα και το νου. Η ευεξία που προσφέρει είναι ανεκτίμητη.

Επιλέξτε να ακούσετε κλασσική μουσική, η οποία διεγείρει το συναίσθημα της ευτυχίας, απωθώντας τη κατάθλιψη. Μειώνει την αρτηριακή πίεση και προσφέρει χαλάρωση.

Επιλέξτε να διαβάσετε ένα βιβλίο. Το διάβασμα είναι για το πνεύμα,ό,τι η άσκηση για το σώμα. Ηρεμεί το νου, ενώ ταυτόχρονα τον κρατάει σε εγρήγορση δίνοντάς του «τροφή» και εξάπτοντας τη φαντασία.

Επιλέξτε να κάνετε διαλογισμό. Μέσα από τον διαλογισμό η αναπνοή μαλακώνει, ο νους ησυχάζει και δίνεται χώρος στην εσωτερική μας σιωπή. Το νευρικό σύστημα εξισορροπείται μεαποτέλεσμα να μειώνονται τα επίπεδα άγχους και κατάθλιψης. Επίσης βοηθάει στα προβλήματα ύπνου καλυτερεύοντας τη ποιότητά του. Έτσι, όσο πιο ξεκούραστοι είμαστε, τόσο καλύτερη είναι η διάθεσή μας.

Εάν θεωρείτε ότι είναι βοηθητικό, επιλέξτε να μιλήσετε σε έναν ειδικό. Ο κύριος στόχος της θεραπείας με έναν ειδικό, είναι να βοηθήσει τους ανθρώπους να επιλύσουν τα ζητήματά τους και να εξαλείψουν τα όποια συμπτώματα. Η σχέση που δημιουργείται ανάμεσα σε θεραπευτή και θεραπευόμενο,είναι πολύτιμη και βασίζεται στην εμπιστοσύνη. Ο θεραπευόμενος έχει πολλά οφέλη, ενώ υιοθετεί ένα ρόλο πρεσβευτή της ψυχικής υγείας, μεταφέροντας προς τους δικούς του ανθρώπους το μήνυμα της συναισθηματικής ακοής και της ενσυναίσθησης. Μέσα από τη στάση τους, την επικοινωνία και το βλέμμα τους, κερδίζουν καθημερινά και σε διάφορα επίπεδα από τη θεραπεία τους, ακόμα και πολλά χρόνια μετά αφού την ολοκληρώσουν.

Έτσι, επιλέγοντας να είμαστε ενεργοί και να κάνουμε πράγματα που μας κάνουν να αισθανόμαστε υπέροχα, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχουμε θετικά αποτελέσματα. Άλλωστε ο εαυτός μας είναι ο καλύτερός μας φίλος και οφείλουμε να τον φροντίζουμε.

Επιμέλεια: Ειρήνη Κοκκίνου

Comments are closed.